zondag 14 april 2019

Dag 34

De Skip Jack nadat hij is schoon gemaakt, vlak voor het fileren
De gehele ochtend en middag is het mooi zonnig weer gebleven. In de ochtend hadden we 12-16 kn wind staan, die later in de middag wat toenam naar 14-18 kn uit het zuidoosten. Wat wil een mens nog meer. Dit is hoe pasaatzeilen, volgens ons dan, bedoelt is; zonnig weer met een mooie doorstaande wind. De snelheden komen niet meer onder de 5,0 kn, het lijkt wel of dat onze Ikinoo het eindpunt ruikt. Aan het begin van de middag zien we onze eerste zeiljacht gedurende deze oversteek. Aan stuurboordzijde zien we hem aan de horizon langzaam voorbij komen. Hij heeft geen AIS signaal geactiveerd, zodat we niet kunnen zien wie het is. Voor de warme maaltijd hebben we vandaag gegrilde vis met aardappelpuree en gemengde groentes. Sonja vindt de vis niet smaakvol en neemt dan ook maar een klein stukje. Ik eet mijn twee stukken geheel op.
Zo op de boorden ziet het er prachtig uit
Een uur later heb ik al spijt, ik heb last van mijn maag en darmen, blijkbaar is er toch iets niet goed geweest met de vis. Twee uur later, als ik wat gelegen heb, raak ik alles kwijt en knap ik direct weer op. Zo gaan we rustig de nacht en onze wachtrondes in, de Ikinoo heeft het naar zijn zin en blijft mooi op koers met gemideld 5,5 kn doorgaan. Als ik 's-morgens wakker wordt, is het opnieuw een mooie zonnige dag met wolkenvelden, wat meer dan gisteren. Opnieuw hebben we een 14-20 kn wind uit het zuidoosten staan. Voor ons ligt de laatste dag en nacht voordat we aankomen bij Hiva Oa, nog 116 nm te varen. Als het zo doorgaat moeten we aan het einde nog gaan bijliggen, want we willen de haven niet in het donker aanlopen.

Positie 18:00 uur UTC : 09°41.090'S 137°05.370'W
Dag afstand : 132 nm
Gezeild : 3.937 nm
Nog te zeilen : 116 nm

----------
Sent via SailMail, http://www.sailmail.com

1 opmerking:

  1. Yes, Ikinoo Hans en Sonja zijn 3 minuutjes geleden aangekomen ! super goed gedaan !!

    BeantwoordenVerwijderen