woensdag 30 mei 2018

Naar Los Roques dag 2

Voor het eerst weer een verhaal geschreven voor ons blog en deze verstuurd per SSB-radio, zie dag 1. Ik ben altijd weer blij als alle techniek aan boord werkt en doet waarvoor het bedoeld is. Vanmorgen eerst gezamenlijk thee en koffie gedronken waarbij ik ook mijn ontbijt nuttig. Sonja heeft dit al achter haar kiezen omdat zij al vanaf 06:00 uur LT wakker is Na het eten en de benodigde administratie, gooi ik de hengel uit. Het wordt tijd dat er vis op het menu komt te staan. Het is wat lastig vissen omdat er continu van die grote velden met zeeplanten komt langsdrijven. Toch maar eens uitzoeken waar deze vandaan komen en hoe ze heten. Ook de windvaan vraagt vandaag weer de benodigde aandacht omdat er troep achter het blad blijft hangen. We hebben de gehele dag een mooie wind staan die langzaam maar zeker iets toeneemt De wind is nu continu tussen de 16-22 kn. Dan opeens begint de molen te ratelen, we hebben beet. Snel pak ik de hengel, sla de vis aan en begin het gevecht om hem binnen te halen. Het is een mooie Dorade, helaas lukt het mij niet om hem naast de boot te krijgen. Op het laatste moment weet hij zich los te maken. Zouden de haken te klein zijn? Nog geen paar uur later gebeurd het zelfde nog een keer. Vis wordt voor vandaag van het menu geschrapt. Het wordt voor de tweede dag op rij hutspot met gebakken spekjes, ook heel erg lekker. In de loop van de avond neemt de wind verder toe, de meter tikt met enige regelmaat de 25 kn aan met uitschieters naar 28 kn. Tot twee keer toe besluit ik de Yankee wat te reven zodat we niet steeds in die vlagen oploeven. Al snel is het dan weer comfortabel aan boord. De nacht verloopt verder rustig, behalve dan als we door een wat grotere golf worden opgepakt en een slinger krijgen, ha, ha, ha.

Positie : 12°33.528' N 065°19.483' W
Tijd : 12:00 UTC
Dag afstand : 147 Nm
Nog te varen : 97 Nm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten