maandag 28 oktober 2019

New Zealand dag 2

De Ikinoo is helemaal in zijn element.
Als ik om 09:00 uur opsta, is het een prachtige dag, een strakblauwe hemel en een mooie 14-18 kn wind uit het oosten. Het probleem met de windvaan stuurinrichting krijg ik niet opgelost, ik moet er maar even mee leren leven. De gehele dag zijn we een beetje lui, we kletsen wat, we eten en drinken af en toe iets en we verstellen de koers naarmate de windrichting veranderd. Ieder van ons slaapt af en toe even een uurtje. Na verloop van tijd neemt de wind wat toe naar 18-23 kn, heerlijk zeilweer. Wel hebben we de yankee deels gereefd. Aan het einde van de middag eten we een koude salade, heerlijk.
Sonja is aan het filmen.
Wat ik gisteren nog was vergeten te vertellen, is het gegeven dat we voor het eerst in drie jaar tijd, onze zeilkleding weer hebben klaar gelegd. Ook ons thermo-ondergoed en de truien liggen klaar. We gaan namelijk naar het zuiden afzakken en we verwachten dat de temperatuur dan zal dalen, vooral 's-nachts. We verlaten tenslotte de tropen en de subtropen. We merken nu al dat de nachten kouder worden, we slapen weer onder een dekentje. Voor de nacht reven we de yankee in zijn geheel, behouden gaan we de nacht in. Gedurende da nacht verloopt alles rustig. Wel ben ik even bezig met navigeren om de noordelijke en zuidelijke Minerva riffen te ontlopen. Daarnaast moet ik natuurlijk met enige regelmaat de windvaan corrigeren. Als ik 09:00 uur mijn bed uit kom, is het deels bewolkt en hebben we een mooie 18-23 kn wind uit het noordoosten. Tijd om iets aan de zeilstand te gaan doen.

Positie : 24°10.579'S 179°13.349'W
Log : 17.198 nm (150 nm, nog 880 nm te gaan)
Motor : 3.396,4 h
Tijd : 20:00 h UTC (09:00 h LT)

----------
Sent via SailMail, http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten