zondag 3 november 2019

New Zealand dag 8

's-Morgens zeilen we nog heerlijk met een mooie 8-12 kn wind, de zee is weer rustig geworden, waardoor we een goede snelheid behouden. Aan het einde van de ochtend begint de wind langzaam wat af te nemen. Om 14:00 h LT is het helaas gedaan met de wind, hij is onder de 5 kn gezakt. Tijd om, na meer dan een week de motor niet te hebben gebruikt, de motor te starten. We draaien de beide voorzeilen weg en varen zo, met alleen het grootzeil nog gehesen, verder richting New Zealand. 's-Middags kookt Sonja een heerlijk Mie schotel met gebakken worst, groene paprika, rode peper, ui en Teriyaki wok saus. Er was wel wat veel, maar ik heb alles opgemaakt, dus tot twee keer toe een bord vol, heerlijk. Het varen op de motor is heel relaxed. Na zo'n heerlijke warme maaltijd word je er zelfs loom van, dus dut ik af en toe wat weg. Zo gaan we rustig de nacht in. Om 22:30 h LT is er weer wat wind. Ik wacht nog even 20 minuten om te kijken of dat de wind blijft. Dan verleg ik de koers wat, rol de yankee en de fok naar buiten en stel de windvaan in. De motor kan weer uit. Rustig zeilen we met 4 kn verder de nacht in. Helaas is het om 05:30 alweer gedaan met de pret, de wind is weer onder dan 5 kn gezakt. Tijd om de motor weer te starten en de yankee en fok weer weg te draaien, Als ik 's-morgens wakker wordt is er een strakblauwe hemel, maar helaas nog steeds geen wind waarmee we kunnen zeilen.

Positie : 32°05.196'S 173°43.333'E
Log : 17.855 nm (106 nm, nog 197 nm te gaan)
Motor : 3.396,4 h
Tijd : 20:00 h UTC (09:00 h LT)

----------
Sent via SailMail, http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten