maandag 8 april 2019

Dag 28

Vandaag zijn we al weer 4 weken onderweg, de tijd vliegt wat dat betreft voorbij. Je hebt niet het gevoel dat je al zo lang onderweg bent. Het was vandaag een rustig dagje. Nadat ik alle administratieve handelingen had verricht, het schrijven in ons scheepslogboek, het schrijven van een verhaaltje voor ons Blog en het schrijven van een positierapport voor de medezeilers op de Pacific, is er weer rust aan boord. Vandaag geen klusjes. Dus lees ik het laatste gedeelte van het boek "de Chirurg" van Tess Gerritsen. Ik ben bezig al haar boeken te lezen, 26 in totaal. Het vissen gaat vandaag ook beter, regelmatig heb ik beet. Ze willen echter niet goed doorbijten. Als ik opnieuw beet heb, sla ik de vis aan. Bij het binnenhalen zien we dat het een kleine dorade is. Deze heeft geluk, hij is te klein om op te eten, dus gooien we hem terug in de zee. Verder niets gevangen vandaag. Aan het einde van de middag neemt de wind opnieuw weer af, nu naar 8-12 kn, we halen nog net 4,0 kn bootsnelheid. We hebben vandaag geen van beide zin om te koken, dus maken we een soepje warm en eten een zakje chips op. Gedurende de nacht neemt de wind nog verder af zodat we niet sneller gaan dan 3,0-4,0 kn, gelukkig gaan we nog wel vooruit. Als ik 's-morgens wakker wordt, zie ik Sonja in de kuip staan. Er zijn volop dolfijnen om ons heen. Af en toe springt er eentje uit het water, prachtig.

Positie 18:00 uur UTC : 09°11.917'S 126°32.767'W
Dag afstand : 111 nm
Gezeild : 3.308 nm
Nog te zeilen : 745 nm

----------
Sent via SailMail, http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten