zondag 5 juni 2022

Australië dag 4

We varen een groot deel van de dag op de motor, er staat 1-4 kn wind van achteren, te weinig om wat mee te kunnen doen. We zijn ondertussen wel aan het vissen. Na een paar uur hebben we beet, de hengel buigt gevaarlijk ver door en de lijn loopt naar buiten. Na 100 meter stopt hij eindelijk zodat ik het gevecht aan kan gaan. Helaas na 5 minuten is de vis ineens los. Wat ik overhoud is een kapotte vismolen. Aan het einde van de middag keert de wind terug. We zetten het grootzeil op de bulletalie en zetten de yankee te loevert op de spinakerboom. Eindelijk de motor kan weer uit.
Druk bezig met het repareren van de vismolen.
De snelheid is niet hoog, maar we zeilen weer. Omdat we nog voldoende Russische salade hebben, eten we deze vanavond nog een keer, het blijft altijd lekker. In de loop van de avond en de nacht krimpt de wind steeds verder. De spinakerboom is alweer weg en de bootsnelheid loopt lekker op. Zo zeilen we de gehele nacht door, waarbij ik regelmatig de zeilen moet verstellen en de stand van de windvaan moet aanpassen. Als ik 's-morgens wakker wordt, staat er nog maar 5-7 kn wind, maar door de koers blijven we iets meer dan 3 kn snelheid houden. Het is opnieuw een zonnige dag. We ontbijten voor het eerst weer samen met bananenbrood met koffie voor Sonja en thee voor mij. We zijn benieuwd wat de dag gaat brengen. Ik ga in ieder geval proberen de vismolen te repareren.

Positie : 24°03.030'S 160°50.799'E
Log : 19.746 nm (118 nm gezeild, nog 535 nm te gaan)
Motor : 159,5 h
Tijd : 00:00 h UTC

----------
Sent via SailMail, http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten