maandag 6 juni 2022

Australië dag 5

Ik heb geprobeerd de vismolen te repareren, helaas ik krijg hem niet meer aan de praat, het lijkt wel of dat de stalen tandwieltjes zijn versleten. In Australië dus op zoek naar een nieuwe. De rest van de middag ben ik bezig de vislijn uit de knoop te halen. Op het moment dat ik erachter kwam dat de molen het niet meer deed, had ik net 50 meter lijn uitstaan, die ik met de hand heb binnengehaald. Dat zit dus nu in de knoop. We zeilen heerlijk in het zonnetje.
Onze lifter op de beugel van ons anker. Niet veel later ging 
hij op het dek zitten om te rusten.
In de loop van de middag neemt de bewolking toe, er nadert een nieuw front met de daarbij behorende windrichting verandering. We zien een grote zeevogel rondom ons heen zweven en naar ons kijken. Niet veel later landt hij op de beugel van ons anker. Daar lift hij mee en gebruikt zijn tijd om zijn verenpakket op te schonen. Voor het avondeten, maak ik chili con frutas voor mijzelf klaar. Sonja eet het laatste rest Russische salade op. Gedurende de nacht neemt de wind steeds verder af, maar we behouden een snelheid van 3 kn. Dan ineens begint het te regenen en valt de wind helemaal weg, waarschijnlijk zitten we in het front. Op de motor varen we verder. Als ik 's-morgens wakker wordt, varen we nog steeds op de motor. De zee is vlak en de lucht is grijs met rond om ons heen buien. Ik heb gelukkig nog een kleine reservevismolen. Deze monteer ik op de hengel en niet veel later zijn we aan het vissen. Na een paar minuten heb ik al beet, echter van korte duur. Dat gebeurt ook nog een tweede keer. Helaas de haak zet zich niet vast. Zo varen we op de motor verder richting Australië. Hopelijk komt er snel bruikbare wind.

Positie : 22°59.061'S 156°45.834'E
Log : 19.865 nm (118 nm gezeild, nog 441 nm te gaan)
Motor : 167,9 h
Tijd : 00:00 h UTC

----------
Sent via SailMail, http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten