Als ik om negen uur wakker word, is het een grijze dag, dat
zal de gehele dag zo blijven. Wel staat er wat meer wind dan gisteren. We
zeilen met 10-15 kn wind op een ruime windse koers. De snelheden schommelen
tussen de 4,0 - 5,5 kn. We zijn nog steeds aan het bijkomen van de afgelopen
nacht.
|
De schoothoek is beschadigd, ook een groot deel van de UV bescherming is kapot. |
Alle spullen worden te drogen gehangen. Door de adrenaline van afgelopen
nacht, heb ik regelmatig een droge mond en weinig eetlust. We ontbijten samen
maar eten daarna alleen nog wat kleine hapjes. We nuttigen geen volledige maaltijd
meer. Gedurende de dag gaan we gestaag verder. Als de nacht invalt, starten we
de radar op, zodat we squalls aan kunnen zien komen. We willen niet nog eens
overvallen worden door zo’n grote squall. De nacht verloopt echter rustig en we
komen beide goed aan onze slaap toe. Als ik ’s-morgens wakker word, is het een
grijze dag. Gedurende de dag heb ik het onderwand aan beide zijden een volledig
draai strakker gezet. Afgelopen nacht vond ik ze wat aan de losse kant staan.
De tuiger in Langkawi heeft de mast opnieuw gesteld, nadat wij constateerde dat
de mast krom stond naar één kant.
Positie: 07°25.462’N 094°14.103’E
Log: 24.521 nm (124 nm gevaren, nog 1.296 nm te gaan)
Motor: 593,0 h
Tijd: 09:00 h LT 01:00 h UTC
Geen opmerkingen:
Een reactie posten