maandag 30 januari 2023

Dag 3 naar de Maldives

Als ik om negen uur wakker word, is het een grijze dag, dat zal de gehele dag zo blijven. Wel staat er wat meer wind dan gisteren. We zeilen met 10-15 kn wind op een ruime windse koers. De snelheden schommelen tussen de 4,0 - 5,5 kn. We zijn nog steeds aan het bijkomen van de afgelopen nacht.

De schoothoek is beschadigd, ook een groot deel van de UV
bescherming is kapot.
Alle spullen worden te drogen gehangen. Door de adrenaline van afgelopen nacht, heb ik regelmatig een droge mond en weinig eetlust. We ontbijten samen maar eten daarna alleen nog wat kleine hapjes. We nuttigen geen volledige maaltijd meer. Gedurende de dag gaan we gestaag verder. Als de nacht invalt, starten we de radar op, zodat we squalls aan kunnen zien komen. We willen niet nog eens overvallen worden door zo’n grote squall. De nacht verloopt echter rustig en we komen beide goed aan onze slaap toe. Als ik ’s-morgens wakker word, is het een grijze dag. Gedurende de dag heb ik het onderwand aan beide zijden een volledig draai strakker gezet. Afgelopen nacht vond ik ze wat aan de losse kant staan. De tuiger in Langkawi heeft de mast opnieuw gesteld, nadat wij constateerde dat de mast krom stond naar één kant.

Positie: 07°25.462’N 094°14.103’E
Log: 24.521 nm (124 nm gevaren, nog 1.296 nm te gaan)
Motor: 593,0 h
Tijd: 09:00 h LT 01:00 h UTC

Geen opmerkingen:

Een reactie posten