maandag 30 januari 2023

Dag 4 naar de Maldives

De wind is vandaag toegenomen naar 15 – 20 kn met uitschieters naar boven bij het overtrekken van squalls met veel regen. Het is de gehele dag een komen en gaan van squalls met veel regen. We varen sinds het einde van de ochtend op het 3e rif en de kotterfok. We willen de yankee zo veel mogelijk sparen totdat we deze kunnen repareren. Tijdens één van de buien besluit Sonja heer kleren uit te trekken en in de regen te gaan zitten, een goed idee vind ik. Dus niet veel later zitten we met z’n tweeën in de regen en nemen we een “regendouche”, heerlijk verfrissend bij buitentemperaturen van 30°C. Door de zeilvoering hebben we minder last van de overtrekkende squalls en toch varen we een gemiddelde van boven de 5 kn. We hebben vandaag een vitamine dag gehouden, wat inhoudt dat Sonja voor de lunch fruit en groente schaaltjes heeft klaarmaakt met sinaasappel, appel, komkommer en tomaatjes, wel heel erg gezond. Voor het avondeten maak ik een noedelsoepje klaar die ik aanvul met gedroogde uitjes en een beetje zoete ketjap, niet verkeerd. Zo gaan we opnieuw een rustige nacht in, met de radar aan om overtrekkende squalls vroegtijdig te zien aankomen. We zien er niet één. Als ik ’s-morgens wakker wordt is het opnieuw een grijze dag. We hebben vandaag ook nog gevist en één keer beet gehad, gelijk was mijn kunstaas grotendeels verdwenen en bleef alleen de kop en de haak nog over,

Positie: 07°19.230’N 092°01.478’E
Log: 24.651 nm (134 nm gevaren, nog 1.162 nm te gaan)
Motor: 593,0 h
Tijd: 09:00 h LT 01:00 h UTC

Geen opmerkingen:

Een reactie posten