zondag 12 maart 2023

Djibouti-Suakin dag 3

We varen rustig op de motor. In de loop van de ochtend komt de wind weer terug met 12 kn zodat we weer kunnen gaan zeilen. Met de yankee en de kotterfok op de boom, loopt de Ikinoo lekker. ’s-Middags om 15:30 uur is het over met de wind en starten we de motor opnieuw. Voor het diner heeft Sonja wraps gemaakt met gebakken kip, ui, witte kool en verse knoflooksaus. Over de VHF hoor ik dat de Incentive een Bonito heeft gevangen. Tijd dus om te gaan vissen. Ik ben nog maar net een half uur bezig als we beet hebben. Het gevecht is kort. Niet veel later hangt er een veel te grote Wahoo naast de boot. Voorzichtig haal ik hem met de vishaak omhoog en verwijder de haak en gooi de vis terug in het water. Opnieuw gooi ik het kunstaas uit. Nog geen kwartier later heb ik opnieuw beet. Nu is het een Baracuda, ook deze krijgt zijn vrijheid terug. Een half uur later heb ik opnieuw een Wahoo aan de lijn, opnieuw veel te groot voor ons. Ook hij krijgt zijn vrijheid terug. Tijd om te stoppen met vissen. We gaan rustig de nacht in. Gedurende de nacht nemen de wind en de golven toe. Motorzeilend gaan we verder waarbij we de geplande koers verlaten. Als ik s-morgens wakker word, is het bewolkt en zijn we nog steeds aan het motorzeilen.

Positie                   : 16°56.527’N 040°06.487’E
Log                        : 27.630 nm (119 nm gevaren, nog 239 nm te gaan)
Motoruren              : 708,9 h
Tijd                        : 09:00 uur LT 06:00 uur UTC

Geen opmerkingen:

Een reactie posten